مقالات

اصول برنامه غذایی مفید برای طوطی سانان

 

اصول برنامه غذایی مفید برای طوطی سانان

شاید مرتبا در همه جه با عناوینی چون: برنامه غذایی سالم برای طوطی؛ لیست غذای اصلی طوطی و همین طور رژیم غذایی برای طوطی سانان برخورد داشته اید که  همگی نشان دهنده میزان اهمیت تغذیه این پرنده زینتی است. رژیم غذایی سالم برای طوطی، مستلزم داشتن اطلاعات کافی در مورد غذای اصلی طوطی و همین طور رژیم غذایی مناسب با گونه‌های مختلف طوطی است. بعنوان مثال غذای طوطی ملنگو یا غذای طوطی کاسکو ممکن است؛ متفاوت باشد. از جایی که طوطی در کنار تمامی جانداران برای زندگی نیاز به تغذیه مناسب دارد؛ بنابراین توجه به رژیم غذایی سالم برای طوطی ،اصلی مهم در نگهداری این پرنده زینتی با گونه های متنوع و زیباست.

زندگی طولانی مدت پرندگان زینتی در قبال رعایت شرایط مناسب زندگی حاصل می گردد؛ طوطی یکی از پرندگان زینتی پر طرفدار است، که نگهداری درست از آن مستلزم رعایت رژیم غذایی سالم برای طوطی و همین طور داشتن اطلاعات لازم در مورد اینکه جای مناسب قراردادن غذا در مسکن طوطی کجاست یا به عبارت ساده تر جای مناسب برای نگهداری غذا برای این پرنده چه جور مکانی است.

رژیم غذایی سالم برای طوطی

طوطی یک پرنده خانگی حساس و ظریف است، نحوه رفتار با طوطی برایش کامل قابل تحلیل است، انتخاب ظرف غذای مناسب و یا تزیین غذا با مواد غذایی که قبلا امتحان نکرده و برایش مضر نیست مثل آجیل و مقداری میوه خرد شده، در افزایش اشتهای طوطی تاثیر مثبت دارد. بنابراین اگر درصدد تهیه یک رژیم غذایی مناسب برای طوطی تان هستید، موارد زیر را در رژیم غذایی طوطی رعایت نمایید.

تهیه مخلوطی از میوه و تکه های یخ بعنوان نوشیدنی و قرار دادن آن در رژیم غذایی سالم برای طوطی، این کار به ایجاد جذابیت در غذای طوطی کمک کرده و علاوه بر این در استفاده ویتامین در رژیم غذایی طوطی موثر است.

سعی کنید مواد غذایی که برای رژیم غذایی سالم برای طوطی در نظر گرفتید؛ را در یک نان گندم یا پنکیک گندم پیچیده و برای طوطی کوچک در لقمه های کوچک در نظر بگیرید.

طوطی به آجیل و مواد غذایی روغنی مثل نارگیل خشک شده بسیار علاقه مند است، برای گنجاندن میوه در رژیم غذایی سالم برای طوطی، این تکه های میوه را در آجیل و یا نارگیل خشک شده بغلتانید به طوطی تان بدهید. هرچند که باید توجه کنید که دادن این اقلام چرب با محدودیت همراه می باشد چرا که به راحتی می تواند پرنده شما را درگیر عوارض ناشی از سندرم کبد چرب و... نماید لذا توصیه و تاکید به گنجاندن پلت ها بعنوان غذای کامل فشرده در برنامه غذایی این پرندگان زیبا می باشد.

سبزیجات مثل کدو و هویج، کاهو و یا فلفل دلمه ای را در سیخ های چوبی تزیین کرده و برای خوردن به قفس طوطی آویزان کنید؛ برای قرار دادن سبزیجات در رژیم غذایی سالم برای طوطی این بهترین راه است.

برای استفاده از فیبر و مواد غذایی مغذی موجود در گیاهان روش دیگر خشک کردن سبزیجاتی مثل کلم و همین طور میوه جات و قرار دادن آنها در لیست غذایی طوطی است.

طوطی یک پرنده باهوش است، این پرنده تمایل دارد در هنگام غذا خوردن همراهی شان کنید، کمی از غذای سالم تهیه شده در منزل برای طوطی بخورید یا با گذاشتن یک روزنامه روی میز یا کف آشپزخانه طوطی را برای خوردن غذا در کنار خود نگهدارید.

از گوشت به مقدار خیلی کم در رژیم غذایی طوطی استفاده کنید، استفاده از گوشت مرغ پخته شده بهترین انتخاب در رژیم غذایی سالم برای طوطی است.

نکات که در بالا اشاره شده تکنیک های گنجاندن مواد غذایی سالم و مفید و تهیه رژیم غذایی سالم برای طوطی را بیان می کند و حتما باید این نکته را در ذهن داشته باشید که برای داشتن یک پرنده سالم نیاز به تعیین رژیم مناسب غذایی آن پرنده تحت نظارت دکتر دامپزشک می باشد.

 

هرگز این نکته مهم را فراموش نفرمایید که نوع غذا و ساعات دادن غذا تعیین کننده طول عمر پرنده شما می باشد پس به جای تفکرات سنتی غلط که طوطی سانان را تخمه خوار !! میدانند تفکر تغذیه سالم را جایگزین نمایید.

 

 

 

زمان انتشار: (3 سال قبل)
تعداد بازدید: ۱