مقالات

انتخاب ظرف غذا و آبخوری مناسب پرندگان زینتی

 

ظرف آب و غذا باید بر اساس گونه پرنده انتخاب شود. نیاز به تمیز کردن روزانه و پر کردن مجدد ظروف آب و غذا موجب شده که طرح های متنوعی برای سهولت در انجام این امور ایجاد شود.

ظرف ساده پلاستیکی D-cup بر روی میله ها یا نرده های افقی قرار می گیرند و برداشتن آنها نیاز به باز کردن درب قفس دارد. این ظروف برای پرندگانی مانند قناری مناسب است اما طوطی های بزرگ به راحتی آن را میشکنند.

ظروف آب استوانه ای که به قسمت خارجی قفس متصل می شوند و محفظه آبخوری در داخل قفس قرار میگیرد برای پرندگان کوچک بهترین کارایی دارند. پرندگان کوچک جثه می توانند از ظرف آبخوری مخصوص جوندگان نیز استفاده کنند. اگر این مدل ظرف را انتخاب می کنید مطمئن شوید که پرنده نحوه استفاده از آن را می داند و گاهی با فشردن ساچمه جلوی آبخوری، چک کنید مجرای خروج آب مسدود نشده باشد.

با این حال توجه داشته باشید، تمیز و استریل کردن ظروفی از این جنس سخت است. باکتری ها در ظروف پلاستیکی راحت تر زنده می مانند. ظروف پلاستیکی بخاطر بافت متخلخلی که دارند آلودگی ها را جذب می کنند و حتی پس از شستشو، پوشش لزجی بر روی سطح آن باقی می ماند.

کاسه های از جنس استیل ضد زنگ که بر دیواره قفس قرار می گیرند بهترین گزینه برای استفاده به عنوان ظرف آب و غذای پرندگان می باشند. متصل شدن نگهدارنده این ظروف به قفس باعث می شود جدا کردن آن برای پرنده سخت شود و تمیز نگه داشتن این ظرف ها نیز راحت تر است.

ظروف آب و غذا را چندین بار در طول روز چک کنید تا از تمیز بودن آب آشامیدنی و پر بودن ظرف غذای پرنده از دانه ها مطمئن شوید. از قرار دادن ظروف آب و غذا در کنار هم باید اجتناب کرد زیرا بسیاری از طوطی ها علاقه دارند که غذای خود را داخل آب بیاندازند که این کار موجب رشد سریع باکتری ها و آلودگی محیط می شود.

 

زمان انتشار: (1 سال قبل)
تعداد بازدید: ۱