مقالات

تغییر رژیم غذایی پرنده خانگی به پلت

 

 

 

بسیاری از طوطی ها به دلیل تغذیه با مواد غذایی چرب مانند دانه های روغنی در رژیم غذاییشان دچار مشکلات جسمی می شوند. طوطی ها حیوانات باهوشی هستند و ایجاد تغییر در روتین زندگی آنها خوشایندشان نیست به خصوص تغییر در مواد غذایی که در اختیار آنان قرار می دهید و غذاهای جدیدی به رژیم غذاییشان اضافه کنید.

پرندگانی که صرفا با پلت تغذیه می شوند باید در کنار آن، از غذاهای دیگر مانند میوه و سبزیجات، گوشت پخته و دانه ها هم استفاده کرد. برای برخی از پرندگان مانند عروس هلندی میتوانید روزانه 2-3 دانه تخمه آفتابگردان هم بدهید تا تمایل بیشتری به خوردن غذاها داشته باشند. بیشتر از این تعداد تخمه برای سلامت پرنده مضر است. هر ماده غذایی دیگری باید در ظرفی بجز ظرف پلت در دسترس پرنده قرار گیرد. ظرف حاوی غذای مرطوب را باید پس از 4-6 ساعت تعویض کرد.

آب تازه همواره باید در دسترس پرنده باشد. پرندگانی که از پلت تغذیه می کنند نسبت به پرندگانی که دانه می خورند نیاز به میزان بیشتری از آب آشامیدنی دارند.

آغاز تغییر رژیم غذایی

- این کار باید برای پرندگان سالم انجام شود. اگر از سلامت پرنده مطمئن نیستید، قبل از این کار پرنده را برای معاینه نزد دامپزشک ببرید.

- ظرف پلت ها را در جایی قرار دهید که به طور متداول ظرف غذای پرنده را قرار می داده اید تا پرنده آن را به راحتی پیدا کند.

- برای شروع، نسبت غذای جدید و غذای قبلی باید 50_50 باشد. اگر پرنده به خوردن این غذا تمایل داشت به آرامی حجم غذای قبلی را کم کنید. برای تغییر رژیم غذایی پرنده نباید عجله داشته باشید.

- احتمال رفتار عصبی و جیغ زدن در پرنده وجود دارد زیرا پرندگان نسبت به تغییر مقاومت می کنند. از تلاش برای تغییر در غذای پرنده ناامید نشوید.

زمان انتشار: (8 ماه قبل)
تعداد بازدید: ۱