مقالات

جانمایی قفس پرنده در خانه ها

 

 

جانمایی قفس

قرار دادن قفس در جای صحیح برای حفظ سلامت پرنده دارای اهمیت است. قرار دادن در جای اشتباه می تواند منجر به ایجاد استرس در پرنده، بروز بیماری ها و حتی مرگ آن شود. وجود سر و صدا، رفت و آمدهای متوالی و عدم رعایت حریم امن پرنده از جمله عواملی است که موجب بی نظمی در سیکل های روزانه و بروز استرس می شود.

 

انتخاب محل گذاشتن قفس

ورودی خانه ها به دلیل تردد افراد و باز و بسته شدن مکرر درب ها جای مناسبی برای قرار دادن قفس نمی باشد. اتاق خواب ها نیز به علت اینکه افراد در معرض گرده پر قرار میگیرند ممکن است باعث واکنش های آلرژیک شود. از طرفی اتاق خواب ها معمولا سردترین اتاق در خانه ها هستند که دمای مناسبی برای پرنده را تامین نمیکند.

 

آشپزخانه ها نیز گزینه مناسبی برای گذاشتن قفس پرنده نمی باشد زیرا پرندگان به صورت بالقوه ناقل بیماری های مشترک با انسان هستند که ممکن است به مواد غذایی منتقل شود. علاوه بر این، بخارات حاصل از پخت غذا می تواند زندگی پرندگان را تهدید کند. برخی از بخاطرات سمی شامل

بخارهای حاصل از گرم شدن ظروف تفلون که برای پرندگان کشنده است.

بخار حاصل از روغن های سرخ کردنی که منجر به آسیب به ریه پرنده می شود.

 

از قرار دادن قفس در کنار پنجره به صورت ثابت نیز بپرهیزید زیرا پرنده با دیدن محیط بیرون، گربه، سایر پرندگان و نور چراغ خودروها ممکن است بترسند و به خود آسیب بزنند.

 

بنابراین اگر قصد نگهداری از پرنده در داخل منزل را دارید می توانید اتاق نشیمن یا پذیرایی را انتخاب کنید یا یک اتاق را فقط به پرنده اختصاص دهید.

 

نحوه قرار دادن قفس باید طوری باشد که برای بخشی از روز نور مستقیم خورشید روی قفس پرنده بیوفتد ولی پرنده نباید به صورت مداوم در معرض نور خورشید باشد زیرا موجب بروز استرس گرمایی در پرنده می شود.

 

مترجم: نیوشا قریشی

زمان انتشار: (11 ماه قبل)
تعداد بازدید: ۱