مقالات

راهنمای مهار کردن و گرفتن پرندگان بیمار

 

در زمان گرفتن پرنده، باید تمامی درها و پنجره های اتاق بسته باشند. توجه داشته باشید حتی پرندگانی که پرهای بال آنها کوتاه شده نیز اگر بترسند قابلیت پرواز دارند.

برای گرفتن پرنده باید آن را بر روی سطحی مانند میز بگذارید و مستقیما از سرپرست پرنده آن را نگیرید زیرا پرنده از سرپرست خود دفاع می کنند و ممکن است دست شما را گاز بگیرند.

در صورت نیاز به گرفتن پرنده باید تمامی چوب های نشیمن، ظروف و اسباب بازی ها از قفس خارج شوند تا در زمان گرفتن، پرنده آسیبی به خودش نزند. تمامی پرندگان باید از قسمت پشتی بدن گرفته شوند. این حیوانات دیافراگم ندارند و هر گونه فشار به استخوان جناغ باعث اختلال در تنفس می شود.

گرفتن پرنده در محیط تاریک ساده تر است. برای این کار در زمانی که پرنده ثابت نشست شخصی چراغ ها را خاموش کند. در این شرایط با کم شدن ناگهانی نور اتاق احتمال جابجایی پرنده وجود ندارد.

عوارض ناشی از گرفتن غیر اصولی پرنده

- آسیب به فرد بخاطر گاز گرفته شدن

- برخورد با پنجره

- آسیب به منقار و یا شکستن پرهای بال و دم

- شکستگی در استخوان بال و یا پاها

- استرس

- اختلال در تنفس

·        نکاتی برای گرفتن پرندگان

* در زمان گرفتن پرنده دقت کنید که حوله با چشم پرنده تماس نداشته باشد و به ناحیه گونه در ماکائوها فشاری وارد نشود چون این قسمت پوستی نازک و بدون پر دارد و به سادگی کبود می شود.

* پرنده را باید به صورت عمودی و نزدیک به بدن خود نگه دارید. نگه داشتن پرنده به حالت عمودی احساس ترس را کمتر می کند و احتمال برگشت محتویات چینه دان و آسپیراسیون را کاهش می دهد.

زمان انتشار: (8 ماه قبل)
تعداد بازدید: ۱