مقالات

نحوه ارائه اطلاعات در خصوص نگهداری و سوابق بیماری پرنده

 

- نوع قفسی که در خانه است. ابعاد و جنس قفس.

- جنس (سرامیکی، پلاستیک و ...) و نحوه قرار گیری ظروف آب و غذای پرنده در داخل قفس.

- تعداد و اندازه چوب های نشیمن

- محل قرارگیری قفس در خانه. آیا قفس در نزدیکی آشپزخانه و یا پنجره است؟

- آیا تغییراتی در محل زندگی و قفس پرنده ایجاد شده؟

- آیا پرنده جفت دارد؟ یا پرنده دیگری نیز در کنار پرنده نگهداری می شود؟ در این صورت اطلاعاتی نیز در مورد وضعیت سلامت پرنده دیگر و ارتباط و تعامل با پرنده را به پزشک بگویید.

- پرنده در خارج از قفس نیز نگهداری می شود؟در این شرایط چقدر به پرنده توجه می شود؟ پرندگان موجوداتی کنجکاو هستند و اگر بر رفتار آنها نظارت شود ممکن است با جویدن وسایل، مسموم شوند، از پنجره فرار کنند یا در ظرف پر از آب یا غذای داغ بیوفتند.

- از چه نوع پاک کننده هایی برای نظافت خانه استفاده می شود؟ و قفس و ظروف آب و غذا با چه روشی تمیز می شود؟ پرندگان به شوینده ها بسیار حساس هستند به ویژه اگر ذرات معلق در فضا منتشر کنند. محصولات تخصصی برای نظافت قفس و تجهیزات داخلی آن وجود دارد که با مشورت دامپزشک می توانید آنها را تهیه و استفاده کنید.

- رژیم غذایی روزانه پرنده. غذایی که در اختیار پرنده قرار می گیرد، غذاهایی که با افراد بصورت مشترک استفاده می شود (برخی مواد غذایی برای پرندگان سمی هستند)، مکمل های تغذیه ای مورد استفاده، دفعات غذا خوردن و اشتهای پرنده.

- در مورد مدفوع و رویت تغییر در حالت آن به دامپزشک اطلاعاتی دهید. این اطلاعات می تواند در تشخیص بیماری احتمالی به دامپزشک کمک کند.

- تغییری در حالت پرها دیده شده؟یا پرنده اخیرا پرریزی داشته؟

- در رابطه با نحوه حمام کردن پرنده اطلاعاتی به دامپزشک بدهید.

- در صورت بروز تغییر در خلق و خو و رفتار پرنده حتما دامپزشک را مطلع کنید.

زمان انتشار: (8 ماه قبل)
تعداد بازدید: ۱